dimarts, 24 de maig del 2011

Les 4 ERMITES. (El Soplao en terres lleidatanes)

Després de tantes carreres tocava una mica de "descans" i que millor que una bona ruta per riure, per desconectar i poder treure totes les tensions acumulades.
Per tant, com que no vam anar al Soplao, vam organitzar-ne una per nosaltres en les millors terres i a prop de casa.
Des de Balaguer vam sortir molt aviat, a les 7:30 ja començàvem a pedalar (El Llaudet, el Duch, l'Antonio i jo) per pujar a la primera ermita, Cèrvoles. I es que es la que es fa més llarga. Un cop a dalt vam baixar pista avall i passant per Òs de Balaguer vam recollir al Carlos, per endinsar-nos en els primers senders que ens dirigien cap al monestir de les Avellanes. Des d'allí, més senderons i trialeretes per arribar a Vilanova de la Sal i pujar a la 2a ermita, Montalegre a bon ritmet. Un cop dalt, impressionant paisatge, vam esmorzar els nostres entrepans .....quant de temps sense menjarme'n un!!!!!. Trialera avall, alguna caiguda, je, je, je,....per variar.......senderons.......trialera de la Petrocat i parada a Camarasa per fer una Cola Zero i repostar-nos d'aigua. Ens quedava la penúltima ermita, la de St Jordi....és la que més m'agrada....sobretot les curves i paelles de pujada... un cop dalt.....oh!!!1 no hi havia la boníssima coca de recapte...o sigui que barreta i tornem a baixar. Ara només quedem els tres "mosqueters", el Joan Ramon, el Miquel i jo.......enfilem la Carbonera i tot baixant sortim a Alòs de Balaguer. Fem una parada per dinar al bar de les piscines, una bona amanida, hamburgueses, llom un iogurt i ara venia lo pitjor!!!! St Mamet. Crec que vam patir tots d'allò més.... sobretot per la falta de digestió i la pitjor hora, les 15 h de la tarda.... buff!!! un cop dalt.....l'infern ja s'havia acabat i tocava baixar però ens quedava enfilar els 7 km de la Carbonera amunt!!!!!!! Aquí si que vam "nar" fent...fent "chachara", semblava el bar del poble.....je, je, je......em va passar el temps super ràpid......un cop dalt.....Camarasa, St Llorenç, Gerb i Balaguer!!!!
Ruta per recordar: 142 km, 3640 m +, unes 8 h o així........i molt bona companyia!!!!

Clara ha dit...

Ja ja molt be aquet Soplao improvisat, però et recomano que si tens oportunitat un any hi vagis, a mi m’havien parlat tant i tant que fins que no ho vius per tu mateix no hi pots valorar..Apaa molta força

stomik ha dit...

Fins avui no he pogut contestar , ja que tinc agulletes fins a les dents.
Ara ja Vet-50 per que a la pujada de Sant Mamet, vaig envellir 8 anys, quin patir, ens vas portar amb la soga al coll, les croquetes encara les tinc travessades per el estomac.
Mítica ruta,dia collonut,i molt, molt bona companyia.
Quant l'agenda et deixi, comença a pensar amb una altra mega- ruta, i que el Lluis no es busqui raons, i s'inventi "rutilles" per no vindre.

Mercè Petit ha dit...

Ei Mikel.....si, si,....però els últims 3 o 4 km's tu si que em vas fer patir a mi...pensava que no arribava.
Ja pensarem alguna mega - ruta per fer!!