dilluns, 16 de febrer del 2009

Mediatisme televisiu

La televisió és sens dubte el mitjà de comunicació que més atrau l'atenció a la majoria de la població mundial. Gràcies a ella ens quedem embadalits mirant sense gaire objectivitat tots els productes anunciats que venen, convencen i donen imatge. Totes les marques de perfums, cotxes, .... competeixen per ensenyar en pocs segons aquell anunci més atraient del seu producte, el qual quedarà grabat en un racó del nostre disc dur.
Els telenotícies també venen i convencen. Quants de tots nosaltres hem esperat alguna noticia rellevant sobre el ciclisme en la secció d'esports? No cal dir que el futbol, l'esport "espectacle" en tot el món, roba bona part dels minuts amb notícies rellevants i amb notícies de poca "substància". Però i després ? Quantes vegades al dia parlen del Marc i en Pau, perquè a l'altre costat de l'oceà han fet 25, 30 o més de 36 punts ? I d'en Nadal ? Ells s'ho mereixen és clar, porten molts anys de sacrifici i voluntat. Però i els altres esports "minoritaris"? aquests també haurien de tenir l'oportunitat de convéncer, atraure i vendre el seu producte.
Mentres el ciclisme no tingui un bon espai televisiu continuarà essent un esport més a la vista del telespectadors que el relacionaran amb les desafortunades notícies de dopatge.